Løbepause og tips til korte yogavideoer for begyndere

Billedet er fra da jeg gik på et efterfødselshold hos Mandala yoga i Espergærde.

Efter et par uger med en god løberytme er der desværre dømt pause, i hvert fald for et par dage. Efter en skøn løbetur i skoven i går, et varmt bad og et stort glas koldt vand gik jeg med fuld fart og med masser energi direkte ind i Stanley (mandens værktøjskasse) og min tå er nu både lilla og dobbelt så stor. Øv! Jeg er både slemt skuffet og ked af det fordi jeg havde nogle dejlige løbeaftaler for denne uge som jeg desværre er nødt til at aflyse. Derfor er der ingen løbeklub tirsdag og torsdag i denne uge. Jeg håber dog at tage en lille tur i weekenden og være klar til tirsdag i næste uge kl. 17.30, hvis der stadig er nogen som har lyst til at være med. Tidspunktet er altså blevet rykket en halv time og man er selvfølgelig altid velkommen til at tage barn og løbevogn med.

Ved siden af mine løbeture har jeg forsøgt at lave en lille smule yoga hver morgen og har fundet nogle fine yogavideoer for begyndere. Videoerne er på højst 10 minutter, men for mig og især min ryg gør de en kæmpe forskel. Efter to graviditeter skal der ikke meget til før min ryg låser sig fast. De her yogaøvelser hjælper til en rigtig god start på dagen og gør at min ryg har det langt bedre resten af dagen.

Jeg har tidligere dyrket yoga på hold og jeg holder helt utroligt meget af den træningsform fordi jeg kan mærke på min egen krop at det virker og fordi jeg fyldes op med energi. Men hvis man nu ikke har tiden eller økonomien til at deltage på den slags hold findes der uendeligt mange yogavideoer som er ganske gratis. Jeg har hverken yogamåtte eller andet udstyr og tager blot et tæppe og finder en plads i stuen. I kan finde de korte yogavideoer lige her.

 

Jeg vil holde jer opdateret i forhold til min lille løbepause, men håber på at være klar igen tirsdag den 7. Februar kl. 17.30.

 

/Line

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *