Lidt om søvn og motion

IMG_9914

Det der med at sove igennem om natten har ingen her hjemme prøvet siden lille K kom til verden. Tror vi har forsøgt ALT – lige fra vælling inden sovetid, sove på eget værelse, sove sammen med os – og endda i vores seng. Men lige meget hvad har det bare aldrig rigtigt lykkedes, og den lille mand har insisteret på at vække sine forældre mellem 4-20 gange hver nat og også gerne ligge vågen en time eller to.
Da vi var i Mexico skete der dog et eller andet og siden da er det faktisk gået (7 9 13) rigtigt godt. Lille K er igen kommet ind på sit eget værelse og det er gået over al forventning. Vi er derinde ca. to gange i løbet af natten for lige at hjælpe ham med at finde sutten og putte dynen omkring ham. Det er så skønt både at få sin nattesøvn og sit soveværelse tilbage.

I og med at jeg nu får min nattesøvn er energiniveauet også et lidt andet og jeg har derfor besluttet, at jeg skal i gang med at løbetræne lidt igen. Det er så dejligt, at der er ved at indfinde sig en fin balance, hvor der både er tid og overskud til motion i hverdagen. Inden jeg blev gravid løb jeg et par gange i ugen og den friske luft kombineret med en høj puls gør bare at man sover på en anden måde fordi man er træt på en anden måde. Derudover får jeg lyst til at spise sundere og jeg har fornemmelsen af at gøre noget godt for mig selv.

Jeg går ikke så meget op i at leve super sundt (jeg er alt for glad for søde sager), men jeg synes det er vigtigt med en lille smule sund fornuft. At man får spist varieret og passer på sin krop. Jeg kan sagtens mærke at min krop har ændret sig siden graviditet og fødsel. Jeg har for længst tabt de overflødige kilo, men mine muskler er stadig helt slappe – den eneste vej frem er derfor motion. Senere i dag har jeg en løbedate med en veninde og så er det ellers bare ud over stepperne.

 

/Line

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *